איזה מודעה כדאי לי לעשות?.

תוכן עניינים

בעלי עסקים רבים מתחבטים לא מעט בשאלות שנוגעות לפרסום:

מה כדי לפרסם? איך לפרסם?

איפה לפרסם? מתי לפרסם?

עם מבצע או בלי?

איזה מבצע הכי כדאי לעשות?

50 אחוז הנחה? או 'אחד פלוס אחד', 

'השני חינם', או 'קנה – קבל'?

האם להגביל את המבצע בזמן או לא? 

האם כשאני מפרסם מבצע זה פוגע במותג שלי?

 

במאמר הבא, ננסה לעשות סדר ראשוני בסוגי המודעות השונים ומתי להשתמש בכל אחד מהם.

 

יש להבחין שעולם הפרסום מתחלק לשני מישורים עיקריים. 

  1. פרסום רוחבי
  2. פרסום ישיר

לפני שנתחיל, נבהיר כי בעולם הפרסום ישנו כלל אצבע שעל פיו יש לחלק את התקציב באופן הבא: 

10% מעוגת התקציב משקיעים בפרסום הרוחבי, ואת כל השאר בפרסום הישיר. 

 

  1. פרסום רוחבי

    מטרתו למצב את עצמנו בצורה נכונה בתודעה של הלקוחות.
    והוא נועד בעיקר לשדר ולשנן ללקוחות שלנו את הבידול ואת הייחודיות שלנו. וגם להזכיר ללקוחות שלנו שאנחנו קיימים, ויש לנו להציע את המוצר או השירות הספציפי, במידה והוא יזדקק לו בעתיד.
    מודעות כאלו בדרך כלל יכללו מידע על המותג, על הבידול, ועל היתרונות שלו.
    אין לצפות מפרסום רוחבי לתוצאות מיידיות, זוהי השקעה לטווח ארוך. 

  2. פרסום ישיר

    הוא פרסום שנועד לגרום הנעה לפעולה מיידית אצל הלקוחות. לגרום להם לעשות פעולה כלשהי: להתקשר, לקנות, להגיע פיזית לחנות, או כל פעולה אחרת.

 

פרסום ישיר עושים כשרוצים להשיג אחת מהמטרות הבאות:

  1. השקת מוצר חדש.
    במקרה זה הפרסום נועד בעיקר לבשר על המוצר החדש, ולהדגיש את יתרונותיו.
    מודעה כזו, בדרך כלל לא תכלול כל מבצע. אלא אם כן, נרצה להשיק את המוצר במהירות, ולהפיץ כמות גדולה של מוצרים בזמן קצר.
  2. גיוס לקוחות.
    עסק שמעוניין להגדיל את קהל הלקוחות שלו, יפרסם מבצע מסוים, מתוך מטרה להכיר ללקוחות את העסק שלו, כדי שיהפכו בעתיד ללקוחות חוזרים. גם כאן, המבצע על פי רוב לא יהיה מוגבל בזמן. אולם, ניתן להציע הטבה מסוימת למצטרפים חדשים. 
  3. חיסול מלאי.
    כאשר בעל העסק מגלה שנשאר לו במלאי כמות גדולה של מוצרים מסוימים, או אז שווה לו להוזיל את המחיר ולעשות מבצע מסוים שיגרום ללקוחות להגיע דווקא אליו, ולא לעסקים אחרים שיש להם את אותו מוצר. בכדי לחסל את המלאי.
    במקרה זה, המודעה תכלול הטבה מסוימת במחיר, בדרך כלל ההטבה תינתן על רכישה של כמות גדולה מהרגיל מאותו מוצר. כגון 1+1, מוצר שני בהנחה וכדומה
  4. מוצרים פסידים.
    מוצרים שאורך חיי המדף שלהם קצרה, כגון מוצרי מזון שזמן פקיעת התוקף שלהם קרובה, או מוצרים תלויי אופנה חולפת. כל אלו יציעו הנחות משמעותיות, שהן עדיפות על הפסד המוצרים בכלל.
  5. מצוקת תזרים.
    לפעמים שהמבצע נועד כדי להקל על תזרים המזומנים של העסק. אם העסק נקלע לקשיי תזרים, כגון כשהוא זקוק לסכום גדול לביצוע הזמנה, יעדיף בעל העסק להרוויח פחות, כדי להשיג כמה שיותר כסף במזומן.
    מבצעים כאלו יכללו בדרך כלל הגבלת המבצע בזמן מוגדר, על מנת להניע את הלקוחות לקנות דווקא עכשיו, למרות שהם לא זקוקים כרגע למוצר הזה, 
  6. זיהוי קהלי יעד.
    לפעמים נערוך מבצע רק כדי לבדוק מאיזה ערוץ מדיה מגיעים הכי הרבה לקוחות.
    במקרה כזה, אם אנחנו מפרסמים במספר ערוצי מדיה במקביל, אנחנו נעשה מבצע על קופון מסוים שאותו צריכים הלקוחות לגזור ולהביא איתם, כדי לקבל את ההטבה.
    או לחילופין, ניתן לפרסם מבצע מוגבל בזמן, ולפרסם בכל פעם במדיה אחרת, כך נוכל לדעת מהיכן הגיעו הלקוחות בפרק זמן מסוים, ובכך נוכל לקבוע מהו ערוץ הפרסום הטוב ביותר עבורנו. 

לסיכום:

לכל פרסום צריכה להיות אסטרטגיה מדויקת. הכוללת תשובות מדויקות לשאלה המרכזית: מה אני רוצה להשיג בפרסום הנוכחי?
כמובן, שמעבר לכך, הפרסום צריך להיות מותאם אינדיבדואלית לכל עסק ולכל סיטואציה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

למצוא את הדרך ליעד

אסטרטגיה שיווקית

מה משמעות המילה "אסטרטגיה"? התרגום המילולי של המילה מאגנלית ((strategy הינה – תכסיסנות  מקור המילה לקוח מהעולם הצבאי – מלחמתי, שם השתמשו המצביאים בתכסיסי מלחמה

הבידול – אני והעסק שלי

הבידול אני והעסק שלי לא פעם מגיעים אלינו לקוחות לצורך מיתוג עסקי או לתהליך קמפיין וכהרגלי, כהרגלי אני מתחיל לערוך היכרות עומק עם הלקוח. ואני מתחיל